Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Powertrain of racing Wankel rotary combustion engine.
Blažo, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
The main aim of master’s thesis was to handle the computing proposal and the construction design of the powertrain of racing Wankel rotary engine with 300 kW power output and in the case of 9000 speed per minute. On the basic of these values was made the primary design of the rotary engine, design of the eccentric shaft and rotor housing. Mechanical stress and torsional vibrations of the eccentric shaft were analyzed by using the course of indicator diagram.
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.
Identifikace víceparametrových reologických modelů vysoce viskózních silikonových kapalin
Števček, Juraj ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá silikónovými tlmičmi torzných kmitov, ktoré sa využívajú v automobilovom priemysle. Sústredí sa na navrhnutie vhodného matematického modelu, ktorý popisuje silikónovú kvapalinu v tlmiči pri striedavom namáhaní. Otestuje sa viacero modelov, pomocou optimalizačných algoritmov sa určia ich parametre a vyberie sa najvhodnejší z nich.
Dvouválcový zážehový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro osobní vozidla
Freisleben, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá silami v klikovém mechanismu. Cílem této práce je najít vhodnou hodnotu excentricity klikového mechanismu, která bude mít příznivý vliv na velikost a průběh sil, které způsobují třecí ztráty v klikovém mechanismu. Dále řeší vyvážení této excentrické jednotky. V poslední části se zabývá návrhem a pevnostní kontrolou klikového hřídele s uvažováním torzních kmitů.
Rubber damper of a four-cylinder diesel engine
Bauza, Erik ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
A content of this diploma thesis is construction design of torsional vibration rubber damper of four-stroke diesel supercharged engine. It` s realized evaluation of crankshaft from aspect of torsional vibrations and checked mechanical stress of crankshaft without using rubber damper. Consequently basic parameters of rubber damper are specified, then checked mechanical stress of crankshaft and designed own construction design of damper.
Návrh pryžového tlumiče vznětového řadového čtyřválce.
Sedlák, Aleš ; Svída, David (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem pryžového tlumiče torzních kmitů vznětového řadového čtyřválce. Skládá se z několika na sebe navazujících částí. První část je věnována technickému řešení tlumičů torzních kmitů. Druhá část obsahuje výpočet torzních kmitů klikového hřídele bez tlumiče. Poslední část diplomové práce je věnována návrhu pryžového tlumiče a výpočtu torzních kmitů klikového hřídele s tlumičem.
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici pro modelování torzních kmitů
Bartošek, Daniel ; Hartl, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce je zaměřena na realizaci výukových úloh na experimentální stanici pro modelování torzních kmitů. Bylo navrženo a odzkoušeno šest výukových úloh, na kterých si studenti prohloubí znalosti o statických a dynamických vlastnostech rotačních soustav. Ve výuce lze na experimentální stanici využít setrvačné disky, nastavitelný polorotační tlumič a řiditelnou jednotku k buzení torzního kmitání. Navíc se její variabilita zvýšila o novou sadu torzních tyčí. Studenti si vyzkouší měření dynamických charakteristik soustavy a mechanického kmitání na osciloskopu. V rámci této práce byl také vytvořen nový podstavec experimentální stanice, který splňuje všechny provozní požadavky. Výsledkem práce jsou i podklady pro výuku.
Pětiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Švarc, Marek ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh konfigurace a způsobu vyvážení klikového mechanismu se zadanými parametry. Pro konkrétní konfiguraci je zpracován výkres klikového hřídele a provedena pevnostní kontrola v MKP softwaru Ansys s uvážením torzních kmitů klikového hřídele. V závěru práce je proveden ideový návrh tlumiče torzních kmitů a ověřen jeho vliv na namáhání klikového hřídele v MKP softwaru Ansys.
Klikový mechanismus dvoudobého automobilního motoru
Štrba, Matej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza a porovnanie trojvalcových dvojdobých motorov so zdvihovým objemom 1000 cm3 vozidla Wartburg 353. Úvodom práce je rešerš, ktorá pojednáva o histórii výroby a vývoja automobilov v Eisenachu počas druhej polovice 20. storočia. Hlavným predmetom skúmania je motor, ktorému je venovaná drvivá väčšina práce. Použitím dostupných simulačných nástrojov stanovená indikácia tlaku vo valci, kľukový hriadeľ dvoch variantov motorov je podrobený analýze vyváženia, pomocou metódy MBS je vyhotovená dynamická analýza z hľadiska torzného kmitania a zaťaženia ložísk, následne sú oba varianty porovnané.
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.